JPPPF (Jurnal Penelitian dan Pengembangan Pendidikan Fisika)
Vol 2 No 1 (2016): JPPPF - Jurnal Penelitian & Pengembangan Pendidikan Fisika, Volume 2 Nomor 1, Jun

The Design of Augmented Reality Application as Learning Media Marker-Based for Android Smartphone

Diah Ambarwulan (Prodi Pendidikan Fisika, Fakultas MIPA, Universitas Negeri Jakarta, Jl. Rawamangun Muka, 13220)
Dewi Muliyati (Prodi Pendidikan Fisika, Fakultas MIPA, Universitas Negeri Jakarta, Jl. Rawamangun Muka, 13220)



Article Info

Publish Date
30 Jun 2016

Abstract

Abstract This preliminary study focused on the technique of instructional media that is integrated with Augmented Reality to increase the interest of studies student. This study uses the book as a medium that brought information representing a 3D model of the atom objects. This paper emphasizes the techniques of designing learning media in the form of Augmented Reality applications to be used on smartphones with the Android Operating System. Keywords: Augmnted Reality, 3D Model, Android Abstrak Penelitian pendahuluan ini difokuskan pada teknik perancangan media pembelajaran yang diintegerasikan dengan Augmented Reality untuk meningkatkan minat pelajar. Penelitian ini menggunakan buku sebagai media yang memunculkan informasi model 3D yang merepresentasikan objek atom yang sesungguhnya. Paper ini menekankan pada teknik merancang media pembelajaran berupa aplikasi Augmented Reality untuk digunakan pada smartphone dengan Operating System android. Kata-kata kunci: Augmented Reality, Model 3D, Android

Copyrights © 2016






Journal Info

Abbrev

jpppf

Publisher

Subject

Education Physics

Description

The Jurnal Penelitian & Pengembangan Pendidikan Fisika (JPPPF) is dedicated to all physics education practitioners. The coverage of JPPPF includes: experimental research, action research, qualitative research, quantitative research, and development research (model, media, and learning evaluation) ...