PAEDAGOGY : Jurnal Ilmu Pendidikan dan Psikologi
Vol. 5 No. 2 (2025)

INFOGRAFIS STATIS TERHADAP STRATEGI BEBAN KERJA

Hurriyati, Dwi (Unknown)
Adriansyah, Muhammad (Unknown)



Article Info

Publish Date
01 Jul 2025

Abstract

The purpose of this study is to evaluate the effectiveness of static infographics in improving employees' understanding of workload management strategies. The study employed a quantitative approach with a pretest-posttest quasi-experimental design. Fourteen employees participated in the study via census sampling. The intervention involved delivering static infographics containing information about workflows, task division, and workload management strategies. Results from the Paired Samples T-Test analysis showed a significant difference between pre- and posttest scores (p < 0.05), indicating that using static infographics positively impacted employees' understanding of workload management. These results suggest that static infographics are an effective visual communication medium in high-pressure work environments and can contribute to improved organizational efficiency and performance. ABSTRAK Penelitian ini bertujuan untuk mengevaluasi efektivitas media infografis statis dalam meningkatkan pemahaman karyawan terhadap strategi manajemen beban kerja. Penelitian menggunakan pendekatan kuantitatif dengan desain kuasi-eksperimen pretest-posttest. Sebanyak 14 orang karyawan dilibatkan sebagai partisipan melalui teknik pengambilan sampel sensus. Intervensi dilakukan dengan penyampaian infografis statis yang memuat informasi mengenai alur kerja, pembagian tugas, serta strategi pengelolaan beban kerja. Hasil analisis menggunakan uji Paired Sample T-Test menunjukkan adanya perbedaan signifikan antara skor pretest dan posttest (p < 0,05), yang mengindikasikan bahwa penggunaan infografis statis berdampak positif terhadap peningkatan pemahaman karyawan terkait manajemen beban kerja. Temuan ini menunjukkan bahwa infografis statis dapat menjadi media komunikasi visual yang efektif dalam lingkungan kerja yang memiliki tekanan tinggi, serta berkontribusi terhadap peningkatan efisiensi dan kinerja organisasi.

Copyrights © 2025






Journal Info

Abbrev

paedagogy

Publisher

Subject

Languange, Linguistic, Communication & Media Social Sciences Other

Description

PAEDAGOGY : Jurnal Ilmu Pendidikan dan Psikologi contains writings/articles on the results of thoughts and research results written by teachers, lecturers, experts, scientists, practitioners, and reviewers in all disciplines related to Educational Science and ...