Abstract: This study aims to describe the application of geogebra-assisted inquiry learning to improve student learning outcomes on integral material. This type of research is classroom action research (CAR). The subjects in this study were 36 students of class XI IPA-1 SMA Negeri 4 Bojonegoro. This research was conducted in two cycles. The results of this study are the application of inquiry learning to students of class XI IPA-1 SMA Negeri 4 Bojonegoro integral material with the help of geogebra can: (1) increase student learning outcomes by 4.5 points, namely in the first cycle the class average value is 68.3 and increased in the second cycle with a class average of 72.8; and (2) an increase in completeness between the first and second cycles by 8.4%, namely completeness in the first cycle by 69.4% and an increase in the second cycle by 77.8%. Abstrak: Penelitian ini bertujuan mendeskripsikan penerapan pembelajaran inkuiri berbantuan geogebra untuk meningkatkan hasil belajar peserta didik pada materi integral. Jenis penelitian ini adalah penelitian tindakan kelas (PTK). Subjek dalam penelitian ini adalah 36 peserta didik kelas XI IPA-1 SMA Negeri 4 Bojonegoro. Penelitian ini dilaksanakan dalam dua siklus. Hasil penelitian ini adalah penerapan pembelajaran inkuiri pada peserta didik kelas XI IPA-1 SMA Negeri 4 Bojonegoro materi integral dengan berbantuan geogebra dapat: (1) meningkatkan hasil belajar peserta didik sebesar 4,5 poin yaitu pada siklus pertama nilai rerata kelas 68,3 dan meningkat pada siklus kedua dengan nilai rerata kelas 72,8; dan (2) adanya peningkatan ketuntasan  antara siklus pertama dan siklus kedua sebesar 8,4% yaitu ketuntasan pada siklus pertama sebesar 69,4% dan meningkat pada siklus kedua sebesar 77,8%.  
                        
                        
                        
                        
                            
                                Copyrights © 2022