ABSTRACT Nutritional intake determine growth and development. The realm of development is most often assessed in primary care is the physical development of the motor. The purpose of this research determines the nutritional status of the relationship with the physical motor skills of kindergarten children FKIP Unsyiah. Quantitative and qualitative research approaches. Descriptive study with a sample of 51 respondents drawn using sampling techniques Accindental. The measured parameters of nutritional status (BB / U), whereas in the physical motor which is to see the liveliness of kindergarten children FKIP Unsyiah. Processing data using SPSS formula product moment correlation and t test. The results showed that the correlation coefficient between the level of nutritional status (variable x) and physical motor (variable y) is 0.419 (morderate / correlation). The hypothesis testing results obtained t 3258 ttable 2:00 at significant level (α = 0.05). The conclusions of this study is that there is a physical relationship with the nutritional status of children in kindergartens FKIP Unsyiah Banda Aceh Darussalam. Keywords: Kindergarten children, nutritional status, physical motor. ABSTRAK Asupan gizi menentukan pertumbuhan dan perkembangan. Ranah perkembangan yang paling sering dinilai di layanan primer adalah perkembangan fisik motorik. Tujuan penelitan ini menentukan hubungan status gizi dengan fisik motorik anak TK FKIP Unsyiah. Pendekatan penelitian kuantitatif dan kualitatif. Jenis penelitian deskriptif dengan jumlah sampel 51 responden yang diambil menggunakan teknik Accindental sampling. Parameter yang diukur status gizi (BB/U), sedangkan pada fisik motorik yaitu melihat keaktifan anak TK FKIP Unsyiah. Pengolahan data menggunakan program SPSS dengan rumus korelasi product moment dan uji t. Hasil penelitian menunjukkan bahwa nilai koefisien korelasi antara tingkat status gizi (variabel x) dan fisik motorik (variabel y) adalah 0,419 (morderate /korelasi). Hasil pengujian hipotesis diperoleh thitung ttabel2.00 pada taraf signifikan (α = 0,05). Simpulan penelitian ini adalah terdapat hubungan status gizi dengan fisik motorik anak TK FKIP Unsyiah Darussalam Banda Aceh. Kata kunci: Anak TK, Status gizi, Fisik motorik
Copyrights © 2017