Jurnal Pendidikan Dasar
Vol 4, No 2 (2016): Desember 2016

PENERAPAN PENDEKATAN SAINTIFIK PADA PENDIDIKAN ANAK USIA DINI (PAUD) DI KABUPATEN MELAWI

Mastiah, Mastiah (Unknown)
Ason, Ason (Unknown)



Article Info

Publish Date
19 Dec 2016

Abstract

Abstract: This research is an experimental research of scientific approach on early childhood education. This research is an experimental research. This study applies a scientific approach to early childhood education. This study aims to (1) know whether there are significant differences in early childhood understanding of the language after the application of scientific approaches, and (2) to know whether there is a significant difference in the understanding of early childhood environments after the application ofa scientific approach. The results of this study are (1) There is a significant difference in early childhood understanding of the language after the application of scientific approach (2) There is a significant difference in the understanding of early childhood environment after the application of scientific approach.Keywords: scientific approach, understanding of the language, understanding of the environmentAbstrak : Penelitian ini merupakan penelitian eksperimen. Penelitian ini menerapkan pendekatan saintifik pada pendidikan anak usia dini. Penelitian ini bertujuan untuk (1) mengetahui adakah perbedaan yang signifikan pada pemahaman berbahasa anak usia dini setelah penerapan pendekatan saintifik, dan (2) mengetahui adakah perbedaan yang signifikan pada pemahaman lingkungan anak usia dini setelah penerapan pendekatan saintifik. Hasil penelitian ini yaitu (1) Terdapat perbedaan yang signifikan pada pemahaman berbahasa anak usia dini setelah penerapan pendekatan saintifik (2) Terdapat perbedaan yang signifikan pada pemahaman lingkungan anak usia dini setelah penerapan pendekatan saintifik.Kata Kunci: pendekatan saintifik, pemahaman kebahasaan, pemahamanan lingkungan

Copyrights © 2016