Abstract: The focus of this research is the base of students grouping, the type of studentsgrouping, the way of students grouping, the positive and negative effect of students grouping,the problems of students grouping, and the way to resolve this problems. This research usesqualitative approach and use case studiesat SD Negeri Model Kota Malang. The result showsstudents grouping at this school uses the achievement, the characteristic, and the interest ofstudents.Keywords: grouping, students, Elementary School DOI: https://doi.org/10.17977/um025v1i32017p201Abstrak: Fokus dari penelitian ini adalah dasar pengelompokan peserta didik, jenispengelompokan peserta didik, cara pengelompokan peserta didik, dampak positif dannegatif pengelompokan peserta didik, kendala dalam pengelompokan peserta didik, dan caramengatasi kendala pengelompokan peserta didik. Penelitian ini menggunakan pendekatankulitatif jenis studi kasus, dengan lokasi penelitian di SD Negeri Model Kota Malang.Temuan penelitian menunjukkan pengelompokan peserta didik di sekolah itu menggunakanjenis prestasi, karakteristik, dan bakat minat peserta didik.Kata kunci: Pengelompokan, Peserta didik, SD Negeri
Copyrights © 2017