Abstract Early mathematics recognition for children is important. One of the mathematical roles in life is to help overcome the problems of children in everyday life. To achieve that goal, the development of early math competencies needs to be implemented in the learning activities. The purpose of this research is to know the description of competency profile of children aged 5-6 years using descriptive study. This research uses descriptive method with samples of children aged aged 5-6 years amounted to 42 children. The result of the research shows that in general the competence of early math child category is quite mastered. This means that most children have been able to perform activities to match, classify and compare. The recommendation of this research is that teachers should help develop children's eraly math skills using various methods and learning media to create more enjoyable learning. Keywords: Early Match, and Early Childhood 5-6 Years Abstrak Pengenalan matematika sejak dini bagi anak cukup penting. Salah satu peran matematika dalam kehidupan adalah membantu mengatasi masalah anak dalam kehidupan sehari-hari. Untuk mencapai tujuan itu, pengembangan kompetensi early math perlu diimplemnatasikan dalam kegiatan pembelajaran. Tujuan penelitian ini untuk mengetahui gambaran profil kompetensi anak usia 5-6 tahun menggunakan studi deskriptif. Penelitian ini menggunakan metode deskriptif dengan sampel anak usia dini berusia 5-6 tahun berjumlah 42 anak. Hasil penelitian menunjukkan bahwa secara umum kompetensi early math anak kategori cukup menguasai. Artinya anak-anak sebagian besar sudah mampu untuk melakukan aktivitas mencocokan, mengklasifikasikan, membandingkan dan menyusun. Rekomendasi penelitian ini adalah sebaiknya guru membantu mengembangkan kemampuan eraly math anak dengan menggunakan beragam metode dan media pembelajaran supaya tercipta pembelajaran yang lebih menyenangkan. Kata Kunci: Early Match, Anak Usia Dini 5-6 Tahun.
Copyrights © 2017