Criksetra: Jurnal Pendidikan Sejarah
Vol 2, No 1 (2013)

Effect of Implementation of Consideration Learning Model for Student Affection of History Lesson in X Class Senior High School 22 Palembang

Siti Swati Eka Dewie (Universitas Sriwijaya)
Sani Safitri (Universitas Sriwijaya)
Yunani Hasan (Universitas Sriwijaya)



Article Info

Publish Date
19 Jul 2019

Abstract

This research title about  “The Influence Of Implementation Of Consideration Learning Model for Student Affection Of History Lesson In X Class Senior High School 22 Palembang”. Problem in this research is there anything influence of implementation of consideration learning model for student affection of history lesson in x class senior high school 22 palembang. Population of this research is all of student in X class Senior Hight School 22 Palembang. The type of this research is quasi experimental.  Determination of the experimental class taken by purvosive sampling technique.  The subject were student of Classs X.IPS 2 eksperimen class totaling 38 students . The data collection technique used is the observation and technique of test. The statistics are used to analyze the data in proving the hypothesis is statictical regresi with significant level F tabel dk = 1 as a numerator, dk =36 as adenomination and (?)= 0,05. Based on thedata analysisconducted in the experimental class obtained F hitung = 6,60 and F tabel = 4,11 or F hitung < F tabel , thus it can beconcluced that. The altenative hypoyhesis (ha) which reads “ there is the influence with the result of study learning by aplicating Consideration learning model application for students affection of history lesson in X class Senior High School 22 Palembang.Keywords: Learning model, Consideration, Student Affection

Copyrights © 2013






Journal Info

Abbrev

criksetra

Publisher

Subject

Humanities Languange, Linguistic, Communication & Media Social Sciences

Description

Criksetra: Jurnal Pendidikan Sejarah, (P-ISSN: 1978-8673 dan E-ISSN: 2656-9620) merupakan jurnal Program Studi Pendidikan Sejarah, FKIP Universitas Sriwijaya yang mempublikasikan hasil penelitian Pendidikan Sejarah, Kajian Ilmu Sejarah dan Ilmu Sosial Budaya dalam Pendidikan Sejarah. Jurnal ini ...