Jurnal Pendidikan IPA Indonesia
Vol 1, No 2 (2012): October 2012

KAJIAN TENTANG PENGUASAAN KONSEP GIZI SISWA SMP

K, Mimin Nurjhani ( Pendidikan IPA Sekolah Pascasarjana, Universitas Pendidikan Indonesia, Bandung, Indonesia)
Rustaman, Nuryani Y ( Pendidikan IPA Sekolah Pascasarjana, Universitas Pendidikan Indonesia, Bandung, Indonesia)
Redjeki, Sri ( Pendidikan IPA Sekolah Pascasarjana, Universitas Pendidikan Indonesia, Bandung, Indonesia)



Article Info

Publish Date
03 Oct 2012

Abstract

Penelusuran menggunakan angket menunjukkan bahwa tidak semua konsep yang yang tercakup dalam kisi-kisi pengembangan soal disampaikan oleh guru di kelas. Terdapat konsep yang tidak didapatkan siswa dari guru tetapi didapatkan dari hasil penalaran siswa terhadap informasi yang ada pada soal dan teman yaitu memperkirakan jenis dan jumlah makanan yang harus dimakan setiap hari berdasarkan piramida makanan serta mengidentifikasi jenis dan kandungan zat makanan berdasarkan label pada kemasan makanan.   Search using the questionnaire showed that not all concepts covered in the lattice about the development delivered by teachers in the classroom. There is a concept that does not get students from the teacher but the students come from the reasoning of the existing information on the matter and your friends are estimating the type and amount of food should be eaten every day by the food pyramid and identify the type and content of nutrients on the labels on food packaging.

Copyrights © 2012






Journal Info

Abbrev

jpii

Publisher

Subject

Education

Description

<p>Jurnal Pendidikan IPA Indonesia&nbsp;published a scientific paper on the results of the study and review of the literature in the sphere of natural science education in primary education, secondary education and higher education. Each manuscript submitted will be reviewed by bebestari partners ...