The problem in this research is low students learning achievement. The problem in this research was was there a correlation betwen students learning motivation and the student achievement. The purpose of this study to determine the relationship of the students learning motivation with the students achievement. The method used in this research is quantitative method. data analysis techniques using product moment correlation. Taken with simple random sampling. The sample in this research was fifty five.The results showed that there was a relationship between students learning motivation with students achievement of results the analysis data correlation product moment. From the data processing seen that the value of rcount r table 0.742 0.260 so Ho rejected and Ha accepted.In conclusion is there are positive relationships between learning motivation and students achievement. State SMP Negeri 1 Sukadana Lampung Timur.Masalah dalam penelitian ini adalah prestasi belajar siswa rendah. Permasalahan penelitian ini apakah terdapat hubungan antara motivasi belajar siswa dengan prestasi belajar siswa.Tujuan penelitian ini untuk mengetahui hubungan motivasi belajar dengan prestasi belajar pada siswa SMP Negeri 1 Sukadana.Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode kuantitatif. Teknik analisis data menggunakan korelasi product moment. Yang diambil dengan teknik simple random sampling. Sampel dalam penelitian sebanyak lima puluh lima.Hasil penelitian menunjukkan bahwa terdapat hubungan motivasi belajar dengan prestasi belajar siswa terbukti dari hasil analisis data menggunakan analisis korelasi product moment. Dari hasil yang di peroleh nilai yaitu 0,742 0,260 sehingga Ho di tolak dan Ha diterima.Kesimpulnnya adalah terdapat hubungan yang signifikan antara hubungan motivasi belajar dengan prestasi belajar siswa SMP Negeri 1 Sukadana Lampung Timur.Kata kunci: belajar, motivasi, prestasi
                        
                        
                        
                        
                            
                                Copyrights © 2017