Jurnal Pendidikan Matematika Universitas Lampung
Vol 5, No 4 (2017): JURNAL PENDIDIKAN MATEMATIKA UNIVERSITAS LAMPUNG

Peningkatan Kemampuan Komunikasi Matematis Siswa Melalui Model Guided Inquiry

Perdan Khori (Unknown)
Arnelis Djalil (Unknown)
Haninda Bharata (Unknown)



Article Info

Publish Date
06 Jun 2017

Abstract

This research aimed to know the effectiveness of theimplementationof guided inquiry model in increasing students mathematical communications skill. The population of this research was all students of grade eight of SMPN 3 Natar South Lampung in academic year of 2016/ 2017. The sample of this research was students of VIIIJ class that was determined by purposive sampling. The design of this research was one group pretest-posttest design. Based on the result of this research, it was concluded that the implementation of guided inquirymodel was effective in increasing students mathematical communications skill.Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui efektivitas penerapan model guided inquirydalam meningkatkankemampuan komunikasi matematis siswa. Populasi penelitian ini adalah seluruh siswa kelas VIII SMPN 3 Natar Lampung Selatantahun pelajaran 2016/2017.Sampel penelitian adalah siswa kelas VIIIJyang dipilih dengan teknik purposive sampling. Desain penelitian ini adalah one grouppretest-posttest design.Berdasarkan hasil penelitian ini diperoleh kesimpulan bahwa penerapanmodel guided inquiryefektif dalam meningkatkankemampuan komunikasi matematis siswa.Kata kunci: Guided Inquiry, Komunikasi Matematis, Model Pembelajaran

Copyrights © 2017






Journal Info

Abbrev

mtk

Publisher

Subject

Education Mathematics

Description

Jurnal Pendidikan Matematika Universitas Lampung adalah jurnal ilmiah yang diterbitkan oleh Pendidikan Matematika Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan Universitas Lampung. Jurnal Pendidikan Matematika Universitas Lampung terbit pertama kali pada tahun 2013 dalam bentuk cetak dan menerima artikel ...