Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)
Vol 5, No 1 (2016): JANUARI 2016

PENINGKATAN HASIL BELAJAR SISWA DALAM PEMBELAJARAN ILMU PENGETAHUAN ALAM DENGAN MENGGUNAKAN MEDIA GAMBAR DI KELAS III

Sulastri, Anny (Unknown)
., Sugiyono (Unknown)
Uliyanti, Endang (Unknown)



Article Info

Publish Date
07 Jan 2016

Abstract

Abstrak : Penelitian ini bertujuan untuk meningkatkan hasil belajar siswa kelas III Sekolah Dasar Negeri 1 Sungai Pinyuh. Metode penelitian ini menggunakan metode deskriptif dengan bentuk penelitian tindakan kelas. Penelitian ini dilakukan 2 siklus yang terdiri dari perencanaan, pelaksanaan, pengamatan, dan refleksi. Hasil pada siklus 1 rata-rata 54,38 % dan pada siklus 2 rata-rata 79,06 % terdapat selisih nilai rata-rata sebesar 24,68%. Dengan demikian bahwa perbaikan pembelajaran Ilmu Pengetahuan Alam dapat dilakukan oleh guru kelas dengan menggunakan media gambar memiliki dampak positif dan dikategorikan sangat baik.   Kata Kunci : Hasil belajar, media gambar.   Abstract : this Research have go to to to level it result study student of class III Elementary school Country 1 Pinyuh's River. this research Method to use it descriptive method with form class action research. this Research is done 2 cycle that consist from planning, execution, perceiving, and . Result to cycle 1 average 54,38 % and to cycle 2 average 79,06 % got value difference Knowledge-studying Nature can be done by teacher class with to use it picture media to own positive impact and to be categorized very good. Keywords : studying result , picture media.

Copyrights © 2016






Journal Info

Abbrev

jpdpb

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Education Languange, Linguistic, Communication & Media Mathematics Other

Description

Journal of Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) is a peer-reviewed journal which focuses on topics related to education and science in various teaching and learning fields. JPPK invites researchers, lecturers, teachers from various levels such as elementary and secondary levels of ...