Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)
Vol 4, No 12 (2015): Desember 2015

PENINGKATAN TEKNIK DASAR FOREHAND TENIS MEJA MENGGUNAKAN MEDIA BOLA GANTUNG PADA SISWA KELAS VIII

Romdhani, Arief (Unknown)
G Simanjuntak, Victor (Unknown)
Purnomo, Edi (Unknown)



Article Info

Publish Date
21 Dec 2015

Abstract

Abstrak: Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui sejauh mana peningkatan penggunaan media bola gantung terhadap kemampuan teknik dasar forehand dalam pembelajaran tenis meja pada siswa kelas VIII SMP Negeri 8 Pontianak. Metode penelitian ini adalah penelitian deskriptif dengan bentuk penelitian tindakan kelas. Subjek penelitian yaitu, kelas VIII B yang berjumlah 37 siswa. Hasil penelitian menunjukan bahwa ketuntasan siswa pada observasi awal sebesar 24,4%, meningkat pada siklus I sebesar 56,7%, sedangkan pada siklus II meningkat menjadi 78,4%. Simpulan penelitian ini adalah penggunaan media bola gantung pada pembelajaran tenis meja dapat dikatakan berhasil karena telah mencapai kriteria ketuntasan yang diharapkan. Kata Kunci: Teknik Dasar Forehand, Media Bola Gantung. Abstract: The purpose of this study was to determine the extent to which the increased use of media ball hanging on the ability of learning the basic techniques forehand in tennis table in class VIII SMP Negeri 8 Pontianak. This research method is a descriptive study with a form of action research. Research subjects namely, class VIII B totaling 37 students. The results showed that students in the preliminary observations completeness of 24.4%, an increase on the first cycle of 56.7%, while in the second cycle increased to 78.4%. The conclusions of this study is the use of media hanging ball on table tennis learning can be said to be successful because it has reached the expected completeness criteria. Keywords: Basic Techniques Forehand, Media Hanging Ball.

Copyrights © 2015






Journal Info

Abbrev

jpdpb

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Education Languange, Linguistic, Communication & Media Mathematics Other

Description

Journal of Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) is a peer-reviewed journal which focuses on topics related to education and science in various teaching and learning fields. JPPK invites researchers, lecturers, teachers from various levels such as elementary and secondary levels of ...