Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)
Vol 5, No 1 (2016): JANUARI 2016

PENINGKATAN HASIL BELAJAR SISWA DALAM PEMBELAJARAN ILMU PENGETAHUAN ALAM DENGAN MENGGUNAKAN METODE DEMONSTRASI DI KELAS V

Suhartiningsih, Rr. Tri (Unknown)
., Sugiyono (Unknown)
Uliyanti, Endang (Unknown)



Article Info

Publish Date
07 Jan 2016

Abstract

Abstrak :Penelitian ini bertujuan untuk meningkatkan hasil belajar siswa kelas V Sekolah Dasar Negeri 1 Sungai Pinyuh. Metode penelitian ini menggunakan penelitian deskripsi dengan bentuk penelitian tindakan kelas. Penelitian ini dilakukan 2 siklus yang terdiri dari perencanaan, pelaksanaan, pengamatan, dan refleksi. Hasil penelitian yang diperoleh pada siklus I yaitu dengan skor rata-rata 55,5% meningkat menjadi 82,8%  pada siklus II, terdapat selisih nilai 27,3, skor rata-rata hasil belajar siswa dalam pembelajaran IPA dengan menggunakan metode demonstrasi siklus I dan II dikategorikan baik sekali. Dengan demikian bahwa perbaikan pembelajaran Ilmu Pengetahuan Alam dapat dilakukan oleh guru kelas dengan menggunakan metode demonstrasi memiliki hasil yang baik.   Kata Kunci : Hasil belajar, metode demonstrasi.   Abstract : this Research have go to to to level it result study student of class V Elementary school Country 1 Pinyuh's River. this research Method to use it description research with form class action research. this Research is done 2 cycle that consist from planning, execution, perceiving, and . research Result that be obtained to cycle I that is with skor average 55,5% to level become 82,8%   to cycle II, got value difference 27,3, skor average result study student in IPA's studying with to use it method demonstration cycle I and II to be categorized very good. With such that the repairing of Knowledge Knowledge-studying Nature can be done by teacher class with to use it method demonstration the result to own good ones.   Key Word : studying result, demonstrating method .

Copyrights © 2016






Journal Info

Abbrev

jpdpb

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Education Languange, Linguistic, Communication & Media Mathematics Other

Description

Journal of Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) is a peer-reviewed journal which focuses on topics related to education and science in various teaching and learning fields. JPPK invites researchers, lecturers, teachers from various levels such as elementary and secondary levels of ...