Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)
Vol 5, No 5 (2016): Mei 2016

HASIL BELAJAR PASSING PERMAINAN SEPAK BOLA DENGAN GAYA MENGAJAR DIVERGEN DI SDN 23 SUNGAI IJAU

Karto, . (Unknown)
Supriatna, Eka (Unknown)
Yunitaningrum, Wiwik (Unknown)



Article Info

Publish Date
17 May 2016

Abstract

Abstrak: Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui peningkatan gaya mengajar divergen terhadap peningkatan hasil belajar sepakbola pada siswa kelas V Sekolah Dasar Negeri 23 Sungai Ijau Kabupaten Sekadau. Bentuk penelitian yang digunakan adalah penelitian tindakan kelas.  Subyek dalam penelitian ini adalah siswa kelas V Sekolah Dasar Negeri 23 Sungai Ijau Kabupaten Sekadau. Jumlah keseluruhan siswa  putra kelas V adalah sebanyak 13 siswa, terdiri dari 8 siswa putra dan 5 siswa putri. Pada siklus I siswa yang tuntas berjumlah 9 siswa atau sebesar 69,2% sedangkan siswa yang belum tuntas berjumlah 4 siswa atau sebesar 30,8% maka dilanjutkan ke siklus II untuk perbaikan passing sepakbola dengan kategori tuntas semua dengan siswa lulus berjumlah 13 siswa atau sebesar 100% dan belum tuntas berjumlah 0 atau sebesar 0% atau tidak ada.   Kata Kunci: Passing Sepakbola, Divergen Abstract: The purpose of this study was to determine the increase divergent teaching styles to learning outcome football in the fifth grade students of State Elementary School 23 River Ijau Sekadau . Forms of research is classroom action research . Subjects in this study were fifth grade students of State Elementary School 23 River Ijau Sekadau . The total number of male students in class V are as many as 13 students , consisting of 8 boys and 5 female student . In the first cycle of students who pass amounted to 9 students , or by 69.2 % , while the students who have not completed amounted to 4 students or 30,8 %, then proceed to the second cycle to repair the football passing by category complete all the graduate students numbered 13 students or by 100 % and unresolved amounted to 0 or 0%. Keywords: Passing Football , Divergent

Copyrights © 2016






Journal Info

Abbrev

jpdpb

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Education Languange, Linguistic, Communication & Media Mathematics Other

Description

Journal of Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) is a peer-reviewed journal which focuses on topics related to education and science in various teaching and learning fields. JPPK invites researchers, lecturers, teachers from various levels such as elementary and secondary levels of ...