Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)
Vol 5, No 5 (2016): Mei 2016

PENINGKATAN PASSING SEPAK BOLA MELALUI PENERAPAN BERMAIN KUCING-KUCINGAN DI SDN 07 NANGA MONGKO

., Wardiansyah (Unknown)
Simanjuntak, Victor (Unknown)
Supriatna, Eka (Unknown)



Article Info

Publish Date
17 May 2016

Abstract

Abstrak: Permasalahan yang selalu dihadapi oleh guru pada saat pembelajaran adalah pasing bawah dalam permaianan sepakbola untuk kelas V SDN Nanga Mongko tujuan dari pembelajaran ini adalah untuk meningkatkan passing dengan bermain kucing- kucingan agar gerakan dari pasing bawah berjalan secara terus menerus. Bentuk penelitian yang digunakan adalah penelitian tindakan kelas (PTK). Subjek dalam penelitian ini adalah guru berkolaborasi dengan siswa Sekolah Dasar Negeri 07 Nanga Mongko yang berjumlah 17 siswa terdiri putra 7 dan putri 10. Berdasarkan hasil penelitian yang dilaksanakan penelitian memberikan dampak positif pada siswa karena terdiri dari siklus I dan siklus II berupa perencanaan, pelaksanaan, observasi dan refleksi. Pembelajaran siklus I siswa yang baru lulus berjumlah 12 siswa atau 70,6% sedangkan siswa yang belum lulus berjumlah 5 siswa atau 29,4 % maka dilanjutkan ke siklus II agar siswa memiliki kesempatan untuk perbaikan guru membuat permainan kucing- kucingan sehingga siswa mau dan mampu melakukannya dengan demikian bisa dikategorikan dengan siswa lulus berjumlah 17 siswa dan belum lulus berjumlah 0 siswa.Kata Kunci: Passing Sepakbola, Permainan Kucing-kucinganAbstract: The problem often faced by teachers during the learning is pasing down in football games or for class V SDN Nanga Mongko purpose of this study is to improve passing with play cat and mouse in order to move from the bottom pasing runs continuously. Forms of research is classroom action research (PTK). Subjects in this study were teachers collaborate with students of State Elementary School 07 Nanga Mongko totaling 17 students comprising seven sons and daughters of 10. Based on research conducted research have a positive impact on students because it consists of the first cycle and the second cycle of planning, implementation, observation and reflection. Learning first cycle of students who have recently graduated numbering 12 students or 70.6%, while the students who have not passed, amounting to 5 students or 29.4%, then proceed to the second cycle so that students have the opportunity to repair the teacher made a game of cat and mouse so that students are willing and able doing so can be categorized by the graduating students were 17 students and the student has not passed a numbered 0Keywords: Passing Football , Kucing-kucingan game

Copyrights © 2016






Journal Info

Abbrev

jpdpb

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Education Languange, Linguistic, Communication & Media Mathematics Other

Description

Journal of Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) is a peer-reviewed journal which focuses on topics related to education and science in various teaching and learning fields. JPPK invites researchers, lecturers, teachers from various levels such as elementary and secondary levels of ...