Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan
Vol 4, No 11: NOVEMBER 2019

Eksplorasi Penguasaan Konsep Fisika pada Materi Kalor dengan Authentic Learning Berbasis Inquiry pada Peserta Didik SMAN

Rizky Ayu Maharani (Pendidikan Fisika Universitas Negeri Malang)
Lia Yuliati (Pendidikan Fisika Universitas Negeri Malang)
Nandang Mufti (Pendidikan Fisika Universitas Negeri Malang)



Article Info

Publish Date
26 Nov 2019

Abstract

Abstract: The purpose of this study is to describe changes in in heat material with authentic learning based- inqury. The samples used in this study were students as many as 28 students. This study used mixed methods with embedded experimental design. Data collection techniques with observations, tests, and interviews. Data analysis through the stages of data reduction, coding, data presentation, and conclusions then with N-gain Score. The results of research is students' understanding of concepts to increase with the category of understanding some concepts.Abstrak: Tujuan penelitian ini yaitu mendeskripsikan perubahan penguasaan konsep peserta didik pada materi kalor dengan pembelajaran authentic learning berbasis inqury. Sampel yang digunakan pada penelitian sebanyak 28 peserta didik. Penelitian ini menggunakan mixed methods dengan desain embedded experimental. Teknik pengumpulan data dengan observasi, tes, dan wawancara. Data dianalisis dengan tahapan reduksi data, coding, penyajian data, dan kesimpulan sekaligus dilengkapi dengan N-gain Score. Kesimpulan penelitian yaitu kemampuan konsep peserta didik mengalami peningkatan dengan kategori memahami sebagian konsep.

Copyrights © 2019






Journal Info

Abbrev

jptpp

Publisher

Subject

Education

Description

Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan (Education Journal: Theory, Research, and Development) is an electronic journal focuses on a scientific article concerning education issues in general published by Graduate School of Universitas Negeri Malang since January ...