Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan
Vol 4, No 6: JUNI 2019

Model Pembelajaran Find Someone Who dan Timed Pair Share untuk Meningkatkan Motivasi dan Hasil Belajar IPS

Firsa Fajar Mahardika (Pendidikan Dasar Universitas Negeri Malang)
Budi Eko Soetjipto (Manajemen-Universitas Negeri Malang)
Siti Malikhah Towaf (Pendidikan Ilmu Pengetauhan Sosial-Universitas Negeri Malang)



Article Info

Publish Date
30 Jun 2019

Abstract

Abstract: This study aims to describe the application of the Find Someone Who and Timed Pair Share learning models to improve social studies motivation and learning outcomes. The type of research used is Class Action Research. The subject of this study was the VB class of SDN Pakunden 2 with 37 students.  The results of this study that the application of the Find Someone Who and Timed Pair Share learning models can increase the motivation and learning outcomes of social studies. At the end of the second cycle, all indicators assessed were able to exceed the specified success criteria.Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan penerapan model pembelajaran Find Someone Who dan Timed Pair Share untuk meningkatkan motivasi dan hasil belajar IPS. Jenis penelitian yang digunakan adalah Penelitian Tindakan Kelas. Subjek penelitian ini adalah kelas VB SDN Pakunden 2 dengan jumlah 37 siswa. Hasil dari penelitian ini bahwa penerapan model pembelajaran Find Someone Who dan Timed Pair Share dapat meningkatkan motivasi dan hasil belajar IPS. Pada akhir siklus II, seluruh indikator yang dinilai mampu melampaui kriteria keberhasilan yang ditetapkan.

Copyrights © 2019






Journal Info

Abbrev

jptpp

Publisher

Subject

Education

Description

Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan (Education Journal: Theory, Research, and Development) is an electronic journal focuses on a scientific article concerning education issues in general published by Graduate School of Universitas Negeri Malang since January ...