Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)
Vol 3, No 12 (2014): Desember 2014

PENINGKATAN AKTIVITAS PESERTA DIDIK MENGGUNAKAN MODEL PEMBELAJARAN TEMATIK DI KELAS IV SEKOLAH DASAR

F34211746, Dabik (Unknown)
., Kartono (Unknown)
Utami, Sri (Unknown)



Article Info

Publish Date
17 Dec 2014

Abstract

Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui  peningkatan aktivitas peserta didik dalam  pembelajaran  Tematik menggunakan metode Ekspositori di  Kelas IV Sekolah Dasar Negeri Nomor 17 Mukok Sanggau. Metode penelitian yang digunakan adalah metode deskriptif, dengan bentuk penelitian survey kelembagaan. Jenis penelitian ini adalah penelitian tindakan kelas dengan sifat kualitatif. Sampelnya berjumlah 11 orang. Hasil penelitian ini adalah bahwa secara umum terdapat peningkatan aktivitas peserta didik dalam  pembelajaran  Tematik dengan menggunakan metode ekspositori di  Kelas IV Sekolah Dasar Negeri Nomor 17 Mukok Sanggau.   Kata kunci: aktivitas, model pembelajaran tematik.   Abstrak: This research’s aim is to determine the increasing of students’ activity in thematic learning  by using the expository methods in the Class IV Sekolah Dasar Negeri Nomor 17 Mukok Sanggau. The research method is descriptive in the form of institutional survey. The research is in the class action rersearch form and qualitative. Total sample are 11 students. The result of this research showed that there is an increasing in students’ activity by using the expository methods in the Class IV Sekolah Dasar Negeri Nomor 17 Mukok Sanggau   Key words: motivation, real media, Maths.

Copyrights © 2014






Journal Info

Abbrev

jpdpb

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Education Languange, Linguistic, Communication & Media Mathematics Other

Description

Journal of Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) is a peer-reviewed journal which focuses on topics related to education and science in various teaching and learning fields. JPPK invites researchers, lecturers, teachers from various levels such as elementary and secondary levels of ...