Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)
Vol 2, No 7 (2013): Juli 2013

PENINGKATAN AKTIVITAS BELAJAR PESERTA DIDIK PADA PEMBELAJARAN ILMU PENGETAHUAN SOSIAL DENGAN MENGGUNAKAN MEDIA TEPAT GUNA DI KELAS V SEKOLAHDASAR NEGERI 16 TOHO

F34211365, Rafael (Unknown)
., Marzuki (Unknown)
., Suryani (Unknown)



Article Info

Publish Date
08 Jul 2013

Abstract

Abstrak:Peningkatan Aktivitas Belajar Peserta Didik Kelas V Pada Pembelajaran Ilmu Pengetahuan Sosial Dengan Menggunakan Media Tepat Guna di Sekolah Dasar Negeri 16 Toho. Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan perencanaan pembelajaran pendidikan Ilmu Pengetahuan Sosial meningkatkan aktivitas belajar peserta didik dengan menggunakan media tepat guna di kelas V Sekolah Dasar Negeri 16 Toho. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode kualitatif deskriptif. Adapun datanya diambil dari hasil observasi langsung. Penelitian menggunakan teknik pengolahan data secara kualitatif dengan rancangan penelitian tindakan kelas. Berdasarkan hasil dan pembahasan yang telah dirumuskan tercapai sesuai tujuan yang dirumuskan. Dengan demikian pelaksanaan pembelajaran peneliti dan aktivitas belajar peserta didik menggunakan media tepat guna proses pembelajaran Ilmu Pengetahuan Sosial di kelas V Sekolah Dasar Negeri 16 Toho dinyatakan meningkat. Kata Kunci : Aktivitas, Pembelajaran Ilmu Pengetahuan Sosial, Media Tepat Guna. Abstract: Make-Up Of Activity Learn Educative Participant [of] Class of V [At] Study OfSocial Science By Using Precise Media Utilize [in] Elementary School Country 16 Toho. This Research aim to for the of planning of study of education of Social Science improve activity learn educative participant by using precise media utilize [in] class of V Elementary School Country 16 Toho. Method which [is] used in this research [is] descriptive method qualitative. As for its data [is] taken away from [by] result of direct observation. Research use data-processing technique qualitative with device research of class action. Pursuant to solution and result which have been formulated to be reached according to target of which [is] formulated. Thereby execution of study of activity and researcher learn educative participant use precise media utilize process study of Social Science [in] class of V Elementary School Country 16 Toho expressed to mount. Keyword : Activity, Study Of Social Science, Precise Media Utilize

Copyrights © 2013






Journal Info

Abbrev

jpdpb

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Education Languange, Linguistic, Communication & Media Mathematics Other

Description

Journal of Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) is a peer-reviewed journal which focuses on topics related to education and science in various teaching and learning fields. JPPK invites researchers, lecturers, teachers from various levels such as elementary and secondary levels of ...