Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)
Vol 2, No 2 (2013): Februari 2013

PENGARUH LONCAT KATAK TERHADAP HASIL LOMPAT JAUH SISWA PUTRA SMA NEGERI 4 SINGKAWANG

Apriendy, Elfry (Unknown)
Atiq, Ahmad (Unknown)
Purnomo, Edi (Unknown)



Article Info

Publish Date
06 Mar 2013

Abstract

ABSTRACT: The purpose of this study was to determine whether there was an effect on the results of the frog jump long jump by boys SMAN 4 Singkawang. The population in this study consisted of 113 people, consisting of 65 boys and 48 girls of class X SMAN 4 Singkawang. Sampling technique uses cluster sampling to select the experimental class and the control class as many as 34 students. The results of the study, namely the t-test showed that the long jump significantly increased the t count> t table (3.563> 2.210) with the pre-test results of 3.60 and 3.74 for the post-test. Thus there is an influence on the results frog jump long jump by boys SMAN 4 Singkawang. To improve the results of the long jump penjasorkes teacher can make an effort to provide training to students frog jump. Key word: Long jump, Frog jump, Learning outcomes of the long jump ABSTRAK: Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui apakah ada pengaruh loncat katak terhadap hasil lompat jauh siswa putra SMA Negeri 4 Singkawang. Populasi dalam penelitian ini terdiri dari 113 orang, yang terdiri dari 65 putra dan 48 putri kelas X SMA Negeri 4 Singkawang. Teknik Pengambilan sampel menggunakan cluster sampling untuk memilih kelas eksperimen dan kelas kontrol sebanyak 34 siswa. Hasil dari penelitian yaitu uji-t menunjukkan bahwa lompat jauh mengalami peningkatan yang signifikan yaitu t hitung t tabel (3,5632,210) dengan hasil pre-test sebesar 3,60 dan pos- test sebesar 3,74. Dengan demikian ada pengaruh loncat katak terhadap hasil lompat jauh siswa putra SMA Negeri 4 Singkawang. Untuk meningkatkan hasil lompat jauh guru penjasorkes dapat melakukan upaya dengan memberikan latihan loncat katak kepada siswa. Kata kunci: Lompat Jauh, Loncat katak, Hasil belajar lompat jauh.

Copyrights © 2013






Journal Info

Abbrev

jpdpb

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Education Languange, Linguistic, Communication & Media Mathematics Other

Description

Journal of Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) is a peer-reviewed journal which focuses on topics related to education and science in various teaching and learning fields. JPPK invites researchers, lecturers, teachers from various levels such as elementary and secondary levels of ...