Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)
Vol 3, No 4 (2014): April 2014

PENGGUNAAN MEDIA ANIMASI DALAM PEMBELAJARAN MATERI KUBUS DAN BALOK DI SMP

F04207045, siti nurjanah (Unknown)
mirza, ade (Unknown)
-, hamdani (Unknown)



Article Info

Publish Date
07 Apr 2014

Abstract

Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui bagaimana ketuntasan hasil belajar dan respon siswa di kelas VIII SMP Negeri 1 Tujuh Belas Kab.Bengkayang dalam pelajaran materi kubus dan balok dengan menggunakan media animasi. Metode penelitian yang digunakan adalah deskriptif dengan bentuk penelitianya adalah studi kasus. Subyek dalam penelitian ini adalah siswa kelas VIIIA dengan jumlah siswa sebanyak 33 orang. Hasil penelitian menunjukan data bahwa rata-rata hasil belajar siswa pada tes menggunakan media animasi adalah 78,42. Dari data yang diperoleh maka menunjukan bahwa media animasi bisa meningkatkan hasil belajar siswa. Sedangkan hasil analisis data angket siswa pada media animasi adalah positif ini menunjukan bahwa media animasi direspon dengan baik oleh siswa. Kata kunci : Media Animasi, Respon Siswa, Hasil Belajar Abstract: The aim of this research was to know the achievement and response of the students at the eighth grade of SMPN Tujuh Belas Bengkayang to the use of animated media in teaching cube and cuboid. The researcher used descriptive study where the form used was case study. This research involved 33 students from class VIIIA. The finding of this research showed that the mean score of the students after teaching by using animated media was 78,42. It proved that this media improved the students achievement. It can be concluded that animated media can be used and accepted better by the students. Based on the questioner given, the students responded this media well. Keywords : Animated Media, students response, Learning Achiement.

Copyrights © 2014






Journal Info

Abbrev

jpdpb

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Education Languange, Linguistic, Communication & Media Mathematics Other

Description

Journal of Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) is a peer-reviewed journal which focuses on topics related to education and science in various teaching and learning fields. JPPK invites researchers, lecturers, teachers from various levels such as elementary and secondary levels of ...