Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)
Vol 3, No 12 (2014): Desember 2014

PENINGKATAN MOTIVASI PESERTA DIDIK MENGGUNAKAN MEDIA NYATA PADA PEMBELAJARAN MATEMATIKA SEKOLAH DASAR

F34211784, Thomas (Unknown)
., Kartono (Unknown)
Utami, Sri (Unknown)



Article Info

Publish Date
18 Dec 2014

Abstract

Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui peningkatan motivasi peserta didik menggunakan media nyata dalam pembelajaran Matematika Kelas IV Sekolah Dasar Negeri Nomor 25 Lansat Sosok Sanggau. Metode penelitian yang digunakan adalah metode deskriptif, dengan bentuk penelitian survey kelembagaan. Sampel penelitian ini adalah 12 siswa.           Hasil penelitian ini adalah bahwa terjadi peningkatan motivasi peserta didik menggunakan media nyata dalam pembelajaran Matematika Kelas IV Sekolah Dasar Negeri Nomor 25 Lansat Sosok Sanggau. Peningkatan motivasi intrinsik peserta didik sebesar 33,33%; peningkatan motivasi ekstrinsik sebesar 41,67%   Kata kunci: motivasi, media nyata, Matematika.   Abstrak: This research’s aim is to determine the increasing of students’ motivation by using the real media in the learning of Maths in Class IV Sekolah Dasar Negeri Nomor 25 Lansat Sosok Sanggau. The research method is descriptive in the form of institutional survey. Total sample are 12 students. The result of this research showed that there is an increasing in studentd’ motivation by using real media in the learning of Maths. The increasing in intrinsic motivation reached 33,33% while the increasing of extrinsic motivation reached 41,67%.   Key words: motivation, real media, Maths.

Copyrights © 2014






Journal Info

Abbrev

jpdpb

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Education Languange, Linguistic, Communication & Media Mathematics Other

Description

Journal of Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) is a peer-reviewed journal which focuses on topics related to education and science in various teaching and learning fields. JPPK invites researchers, lecturers, teachers from various levels such as elementary and secondary levels of ...