The purpose of this study to determine the effect of plyometric training on the results of students who take the long jump at the Junior High School athletic extracurricular Mempawah Downstream 02. Method in this study is the experimental method with pre-experimental design form. The study population of students who take extracurricular athletics at Junior High School 02 Mempawah Downstream totaled 13 people. Sampling technique taking the entire population of 13 people. Data collection techniques with measurement test techniques. Data analysis using t-test. The analysis of data obtained for the t-test results with a jump in the amount of 3,341 db = (N-1) is 13-1 = 12 and the significance level of 5% value obtained ttable 2,179. Based on the results of the study be concluded that there is a plyometric exercise influence on the results of students who take the long jump at the Junior High School athletic extracurricular Mempawah 02 Downstream, a large increase is 7.55%. Keywords :Exercise, Plyometric, Long Jump. Abstrak:Tujuandalam penelitian ini untuk mengetahui pengaruh latihan Plyometric terhadap hasil lompat jauh siswa yang mengikuti ekstrakurikuler atletik di SMP Negeri 02 Mempawah Hilir. Metode dalam penelitian ini adalah metode eksperiment dengan bentuk pre-experimental design.Populasi penelitian ini siswa yang mengikuti ekstrakurikuler atletik di SMP Negeri 02 mempawah Hilir berjumlah 13 orang.Teknik sampling mengambil seluruh populasi berjumlah 13 orang.Teknik pengumpulan data dengan teknik tes pengukuran. Analisis data dengan menggunakan uji-t.Hasil analisis data yang diperoleh ttest untuk hasil lompatyaitu sebesar 3,341 dengan db=(N-1) adalah 13-1=12 dan pada taraf signifikansi 5% diperoleh nilai ttabel sebesar 2,179.Berdasarkan hasil penelitian disimpulan bahwa terdapat pengaruh latihan plyometric terhadap hasil lompat jauhsiswa yang mengikuti ekstrakurikuler atletik di SMP Negeri 02 Mempawah Hilir, besar peningkatannya adalah 7,55%. Kata Kunci:Latihan, Plyometric, Lompat Jauh.
                        
                        
                        
                        
                            
                                Copyrights © 2013