Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)
Vol 3, No 1 (2014): Januari 2014

PENGEMBANGAN MODEL MICRO TEACHING CALON GURU DI SEKOLAH TINGGI PASTORAL SANTO AGUSTINUS KEUSKUPAN AGUNG PONTIANAK

F25111002, Suko (Unknown)
,, Marzuki (Unknown)
Sada, Clarry (Unknown)



Article Info

Publish Date
20 Jan 2014

Abstract

Abstrak: Masalah dalam penelitian ini adalah bagaimana pengembangan model micro teaching calon guru di Sekolah Tinggi Pastoral Santo Agustinus Keuskupan Agung Pontianak? Dengan tujuan untuk menemukan model micro teaching yang dapat digunakan dalam pemecahan masalah lokal di Sekolah Tinggi Pastoral Santo Agustinus Keuskupan Agung Pontianak. Penelitian ini merupakan penelitian pengembangan model di Sekolah Tinggi Pastoral Santo Agustinus Keuskupan Agung Pontianak. Instrument utaman penelitiannya adalah penulis, dibantu dengan alat perekam, lembar observasi, dan daftar pertanyaan wawancara. Data yang diperoleh dianalisis secara deskriftif kualitatif. Dari penelitian tersebut dihasilkan sebuah model pembelajaran micro teaching, yaitu Model Core Teaching sandard yang mengacu pada pembelajaran konstruktivistik. Kata Kunci : Pengembangan Model, Micro Teaching Abstrac: The problem in this study is how the development model of micro teaching prospective teachers in Sekolah Tinggi Pastoral Santo Agustinus Keuskupan Agung Pontianak?with the to find a micro teaching models that can be used in solving local problems in Sekolah Tinggi Pastoral Santo Agustinus Keuskupan Agung Pontianak. This research is a research and development model study at Sekolah Tinggi Pastoral Santo Agustinus Keuskupan Agung Pontianak. The researcher is the main research instruments aided by vidieo recorders, observation sheets, and interview lists. The data were analyzed by descriptive qualitative. From these studies produced a micro teaching learning modelis a model core teaching standards refers to the constructivist learning. Keywork: Development of model, and micro teaching

Copyrights © 2014






Journal Info

Abbrev

jpdpb

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Education Languange, Linguistic, Communication & Media Mathematics Other

Description

Journal of Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) is a peer-reviewed journal which focuses on topics related to education and science in various teaching and learning fields. JPPK invites researchers, lecturers, teachers from various levels such as elementary and secondary levels of ...