The general objectives to be achieved in this study was to describe the increase in the ability of the child to know different kinds of vegetables in kindergarten children aged 5-6 years State Trustees Sungai Raya. Method Action Research is done in two (2) cycles. At each cycle performed every three (3) meetings. Data collection techniques used were observation child and teacher observation sheet, then the data obtained are presented, analyzed and concluded. The results showed that with the increase of learning to know the various types of vegetable crops through direct media sufficiently increased. Planning can enhance learning through the introduction of various types of vegetable crops to greater skill a child can mention various types of plants in the category Growing Very Good (80 %). Learning through the introduction of various types of vegetable crops of vegetables that kids can show the teacher mentioned in the category Growing Very Good (85 %). Learning through the introduction of various types of vegetables children can mention the parts of the plant root vegetables, leaf stems, fruit in the category Growing Very Good (80 %). Key Word : Various Types of Vegetables, Direct Media Abstrak:Tujuan penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan peningkatan kemampuan anak mengenal berbagai jenis tanaman sayuran pada anak usia 5-6 tahun TK Negeri Pembina Sungai Raya. Metode penelitian tindakan kelas ini dilakukan dalam 2 (dua) siklus. Pada setiap tiap siklus dilakukan 3 (tiga) kali pertemuan. Tehnik pengumpulan data yang digunakan yaitu obsevasi anak dan lembar observasi guru, kemudian data yang diperoleh disajikan, dianalisis dan disimpulkan. Hasil penelitian menunjukan bahwa dengan pembelajaran peningkatan mengenal berbagai jenis tanaman sayuran melalui media langsung cukup meningkat. Perencanaan dapat meningkatkan pembelajaran melalui pengenalan berbagai jenis tanaman sayuran dapat meningkatakan keterampilan anak menyebutkan berbagai jenis tanaman dengan katagori Berkembang Sangat Baik (80%). Pembelajaran melalui pengenalan berbagai jenis tanaman sayuran anak dapat menunjukan sayuran yang disebutkan guru dengan katagori Berkembang Sangat Baik (85%). Pembelajaran melalui pengenalan berbagai jenis tanaman sayuran anak dapat menyebutkan bagian- bagian dari tanaman sayuran akar, batang daun, buah dengan katagori Berkembang Sangat Baik (80%). Kata Kunci: Berbagai Jenis Tanaman Sayuran, Media Langsung.
Copyrights © 2014