Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)
Vol 3, No 6 (2014): Juni 2014

PENINGKATAN HASIL PEMBELAJARAN MATEMATIKA MENGGUNAKAN MODEL BANGUN DATAR KELAS I SEKOLAH DASAR

F34211468, Rusni (Unknown)
Uliyanti, Endang (Unknown)
., Syamsiati (Unknown)



Article Info

Publish Date
25 Jun 2014

Abstract

Abstrak: Tujuan penelitian ini adalah Mendeskripsikan perencanaan pembelajaran untuk  meningkatan hasil belajar matematika dengan menggunakan model bangun datar di kelas I Sekolah Dasar Negeri 13 Mempawah Timur.Mendeskripsikan pelaksanaan pembelajaran untuk meningkatan hasil belajar matematika dengan menggunkan model bangun datar di kelas I Sekolah Dasar Negri 13 Mempawah Timur.Mendeskripsikan hasil belajar matematika dengan menggunakan model bangun datar di kelas I Sekolah Dasar Negeri 13 Mempawah Timur. Bentuk penelitian adalah survey. Teknik dan cara pengumpulan data adalah observasi langsung dan lembar observasi langsung. Penggunaan model bangun datar dalam pembelajaran matematika dapat meningkatkan hasil belajar siswa kelas I Sekolah Dasar Negeri 13 Mempawah Timur. Pada Siklus I dengan nilai rata-rata 66,07 dan Siklus II dengan nilai rata-rata 75 jadi peningkatan nilai yaitu 8,93.   Kata Kunci: Hasil belajar siswa, Model bangun datar, Pembelajaran Matematika Abstract: The purpose of this research was Describe the learning plan to improve learning outcomes by using a mathematical model of class I woke up flat on Elementary School 13 Mempawah Timur. Describing implementation of learning to improve learning outcomes by using a mathematical model of class I woke up flat on Primary School 13 Mempawah Timur. Describing mathematics learning outcomes using the model classes I woke up flat on Elementary School 13 East Mempawah. Form of research is survey. Techniques and ways of collecting data is direct observation and direct observation sheet. The use of flat wake models in mathematics learning can improve student learning outcomes Elementary School first grade Mempawah 13 East. In the first cycle with an average value of 66.07 and Cycle II with an average value of 75 so the increase in value is 8.93. Keywords: student learning outcomes, flat wake models, Learning Mathematics

Copyrights © 2014






Journal Info

Abbrev

jpdpb

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Education Languange, Linguistic, Communication & Media Mathematics Other

Description

Journal of Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) is a peer-reviewed journal which focuses on topics related to education and science in various teaching and learning fields. JPPK invites researchers, lecturers, teachers from various levels such as elementary and secondary levels of ...