Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK)
Vol 3, No 1 (2014): Januari 2014

STUDENTS PROBLEMS IN PRONOUNCING SHORT AND LONG ENGLISH VOWELS

Riadi, Agus (Unknown)
Rufinus, Albert (Unknown)
Novita, Dewi (Unknown)



Article Info

Publish Date
16 Jan 2014

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui permasalahan-permasalahan mahasiswa dalam mengucapkan huruf vokal panjang dan pendek dalam Bahasa Inggris. Subjek penelitian ini adalah mahasiswa semester kedua Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris. Terdapat 30 mahasiswa yang terlibat dalam penelitian ini. Dalam penelitian ini, peneliti menggunakan metode deskriptif. Data dikumpulkan melalui tes performa menggunakan tes minimal pair. Terdapat 15 kalimat untuk setiap mahasiswa dengan total transkripsi fonetik yang dihasilkan sebanyak 900 transkripsi. Data menunjukkan bahwa pada kenyataannya, sebagian besar mahasiswa memiliki masalah dalam mengucapkan huruf vokal panjang dan pendek dalam Bahasa Inggris. Hasilnya menunjukkan bahwa terdapat 483 pengucapan yang benar dari total 900 transkripsi dengan nilai rata-rata 54. Jumlah total dari pengucapan yang salah atas huruf vokal pendek adalah 79 dan untuk huruf vokal panjang adalah 338. Selain itu, dari 30 mahasiswa, hanya 6 orang yang memiliki nilai diatas 60 dan hanya satu orang yang memiliki nilai diatas 75. Kata kunci: Pengucapan, Huruf Vokal, Minimal Pairs Abstract: This research aims to find out the students problems in pronouncing short and long English vowels. The subjects of this research were the second semester students of English Education Study Program. There were 30 students who involved in this research. Here, the researcher applied descriptive study. The data were derived through students performance test by using minimal pair test. There were 15 sentences with 900 total phonetic transcriptions produced by the overall students. The data revealed that, most of the students have problems in pronouncing short and long English vowels. It was found that there were 483 correct pronunciations out of 900 totals with the mean score were 54. The total numbers for incorrect pronunciation of short vowels were 79 and long vowels were 338. Furthermore, from 30 students, only 6 students with score above 60 and only 1 student with the score above 75. Keywords: Pronunciation, Vowels, Minimal Pairs

Copyrights © 2014






Journal Info

Abbrev

jpdpb

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Education Languange, Linguistic, Communication & Media Mathematics Other

Description

Journal of Pendidikan dan Pembelajaran Khatulistiwa (JPPK) is a peer-reviewed journal which focuses on topics related to education and science in various teaching and learning fields. JPPK invites researchers, lecturers, teachers from various levels such as elementary and secondary levels of ...