Jurnal Pendidikan Sains
Vol 8, No 3: September 2020

Extrovert Students’ Communication Effectiveness in Solving Mathematical Problems

Anna Nur Fadillah (Mathematics Education-Universitas Negeri Malang)
Abdur Rahman As’ari (Mathematics Education-Universitas Negeri Malang)
Makbul Muksar (Mathematics Education-Universitas Negeri Malang)



Article Info

Publish Date
30 Sep 2020

Abstract

Abstract:  The purpose of this article is to describe the effectiveness of communication of extroverted students in mathematical problem-solving. The trial subjects were two high school students in class XII who had extroverted personalities. Measurement of the level of similarity in understanding or effectiveness of communication seen based on the results of interviews with two research subjects. Based on observations during the problem-solving process and analysis of communication effectiveness, it is found that students' mathematical communication in solving problems is very effectiveAbstrak: Tujuan dari artikel ini adalah untuk mendeskripsikan efektivitas komunikasi siswa berkepribadian ekstrovert dalam pemecahan masalah matematis. Subyek uji coba adalah dua siswa kelas XII SMA yang memiliki kepribadian ekstrovert. Pengukuran tingkat kesamaan pemahaman atau efektivitas komunikasi dilihat berdasarkan hasil wawancara dengan dua subjek penelitian. Berdasarkan hasil pengamatan selama proses pemecahan masalah dan analisis efektivitas komunikasi didapatkan bahwa komunikasi matematis siswa dalam memecahkan masalah sangat efektif.

Copyrights © 2020






Journal Info

Abbrev

jps

Publisher

Subject

Education

Description

Jurnal Pendidikan Sains (JPS) terbit 4 (empat) kali setahun pada bulan Maret, Juni, September, dan Desember, berisi artikel-artikel tentang pendidikan sains baik ditulis dalam bahasa Indonesia maupun asing. Artikel yang dimuat berupa hasil penelitian dan hasil pemikiran. Jurnal Pendidikan Sains ...