This research is based on the problem of teachers in delivering learning materials are still conventional. In addition, the lack of variety of learning media so that in the learning process children are sometimes distracted from other activities, in the process of delivering materials teachers only focus on question and answer methods only, and android-based learning media has never been used especially to introduce geometric shapes in early childhood. The purpose of this research was to develop learning media for the introduction of geometric shapes that suit the needs of the field and the characteristics of early childhood. This research method uses McKenney's EDR (Educational Design Research) development method. Researchers conduct research until the stage of design and construction, namely making products and then conducted product validation to experts. The conclusion of this study is that the product that has been developed by researchers has been categorized as feasible for further trials of use in Early Childhood Education. The product developed by the researchers has not been conducted external validation to measure the effectiveness of media use.Penelitian ini dilatarbelakangi permasalahan mengenai guru dalam menyampaikan materi pembelajaran masih bersifat konvensional. Selain itu, kekurangan variasi media pembelajaran sehingga dalam proses pembelajaran anak-anak terkadang teralihkan fokusnya dengan kegiatan yang lain, dalam proses penyampaian materi guru hanya berfokus pada metode tanya jawab saja, dan media pembelajaran berbasis android belum pernah digunakan khususnya untuk mengenalkan bentuk geometri pada anak usia dini. Tujuan dilakukan penelitian ini untuk mengembangkan media pembelajaran untuk pengenalan bentuk geometri yang sesuai dengan kebutuhan lapangan dan karakteristik anak usia dini. Metode penelitian ini menggunakan metode pengembangan EDR (Educational Design Research) karya McKenney. Peneliti melakukan penelitian sampai tahap desain dan konstruksi, yaitu membuat produk kemudian dilakukan validasi produk kepada para ahli. Kesimpulan dari penelitian ini yaitu produk yang telah dikembangkan peneliti sudah dikategorikan layak untuk selanjutnya dilakukan uji coba pemakaian di Pendidikan Anak Usia Dini. Produk yang dikembangkan peneliti belum dilakukan validasi eksternal untuk mengukur efektivitas penggunaan media.
                        
                        
                        
                        
                            
                                Copyrights © 2021