Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan
Vol 6, No 5: MEI 2021

Speaking Performance and Grammatical Competence Across Cognitive Learning Styles and Strategy Inventory for Language Learning

Ayu Chandra Agustin (Pendidikan Bahasa Inggris Universitas Negeri Malang)
Ekaning Dewanti Laksmi (Pendidikan Bahasa Inggris Universitas Negeri Malang)
Suharyadi Suharyadi (Pendidikan Bahasa Inggris Universitas Negeri Malang)



Article Info

Publish Date
24 May 2021

Abstract

Abstract: This study examines the correlation between speaking performance and grammatical competence, particularly in the EFL context, by including cognitive learning styles and the Strategy Inventory for Language Learning (SILL). The correlational study is employed to analyze the scores of argumentative speaking and written grammar tests of 30 Economics students at STIE Malangkuceswara Malang. It is found that there is no significant correlation between speaking performance and grammatical competence. However, FI students outperformed in speaking, and FD students surpassed in grammar. In fact, those who scored higher on both tests used more SILLs than those who scored lower.Abstrak: Penelitian ini merupakan upaya untuk melihat hubungan antara kemampuan berbicara dan kompetensi gramatikal, khususnya dalam konteks EFL dengan memasukkan gaya belajar kognitif dan Strategy Inventory for Language Learning (SILL). Studi korelasional digunakan untuk menganalisis nilai tes berbicara argumentatif dan tata bahasa tertulis pada 30 mahasiswa Ilmu Ekonomi STIE Malangkuceswara Malang. Diketahui bahwa tidak ada korelasi yang signifikan antara kinerja berbicara dan kompetensi tata bahasa. Namun, siswa FI unggul dalam berbicara dan siswa FD melampaui dalam tata bahasa. Faktanya, mereka yang mendapat skor lebih tinggi pada kedua tes menggunakan lebih banyak SILL dibandingkan mereka yang mendapat skor lebih rendah.

Copyrights © 2021






Journal Info

Abbrev

jptpp

Publisher

Subject

Education

Description

Jurnal Pendidikan: Teori, Penelitian, dan Pengembangan (Education Journal: Theory, Research, and Development) is an electronic journal focuses on a scientific article concerning education issues in general published by Graduate School of Universitas Negeri Malang since January ...