Jurnal Penelitian Bimbingan dan Konseling
Vol 7, No 1 (2022)

KEMAMPUAN MAHASISWA MENYUSUN PROPOSAL SKRIPSI PADA MATA KULIAH SEMINAR BIMBINGAN DAN KONSELING

deasy yunika khairun (Unknown)



Article Info

Publish Date
15 Mar 2022

Abstract

This study aims to see a description of the ability of students to prepare thesis proposals for students in the sixth semester of class A of the Guidance and Counseling Department for the 2021/2022 Academic Year. The research uses a quantitative approach and descriptive method. The primary research instrument used is a quantitative approach to the assessment rubric for thesis proposals. The instrument is arranged based on the components and substance of each component that has been determined in the thesis writing guide for the Guidance and Counseling Department of FKIP Untirta. The results showed that the sixth semester students of class A Guidance and Counseling Department of FKIP Untirta had the ability to compose a thesis proposal in the moderate category with an average score of 71.43. Keywords: abilities, thesis proposals, students  Abstrak Penelitian bertujuan untuk melihat gambaran tentang kemampuan mahasiswa menyusun proposal skripsi yang dilakukan terhadap mahasiswa semester VI kelas A Jurusan Bimbingan dan Konseling Tahun Ajaran 2021/2022. Penelitian menggunakan pendekatan kuantitatif dan metode deskriptif.. Instrumen primer penelitian yang digunakan adalah rubrik penilaian proposal skripsi pendekatan kuantitatif. Instrumen disusun berdasarkan komponen dan substansi dari masing-masing komponen yang telah ditetapkan di dalam panduan penulisan skripsi mahasiswa Jurusan Bimbingan dan Konseling FKIP Untirta. Hasil penelitian menunjukkan mahasiswa semester VI kelas A Jurusan Bimbingan dan Konseling FKIP Untirta memiliki kemampuan menyusun proposal skripsi pada kategori cukup dengan nilai rata-rata 71.43. Kata Kunci: kemampuan, proposal skripsi, mahasiswa

Copyrights © 2022