Talking about Bloom ‘s Taxonomy in the learning process, of course, it will discuss about educators, students, learning objectives, and others related to learning activities. The selection of the correct learning goal orientation will encourage students to learn, willing to learn, and interested in learning what is the teaching material. There has been a lot of evidence showing that an educator is a facilitator in the classroom, where they have directed by teaching many things to students using their own style of learning methods. If Bloom's Taxonomy is intended to provide suggestions for improving the quality of education, the revised taxonomy by Anderson and Krathwohl should be able to change the way educators think and act.Keywords: Bloom ‘s Taxonomy, Revision, Islamic Education                                                       AbstrakBerbicara tentang Taksonomi Bloom dalam proses pembelajaran tentunya akan membahas tentang pendidik, siswa, tujuan pembelajaran, dan lain-lain yang berkaitan dengan kegiatan pembelajaran. Pemilihan orientasi tujuan pembelajaran yang tepat akan mendorong siswa untuk belajar, mau belajar, dan tertarik untuk mempelajari apa yang menjadi bahan ajar. Sudah banyak bukti yang menunjukkan bahwa seorang pendidik adalah fasilitator di dalam kelas, di mana mereka telah mengarahkan dengan mengajarkan banyak hal kepada siswa dengan menggunakan gaya metode pembelajaran mereka sendiri. Jika Taksonomi Bloom dimaksudkan untuk memberikan saran bagi peningkatan kualitas pendidikan, taksonomi yang direvisi oleh Anderson dan Krathwohl seharusnya dapat mengubah cara berpikir dan bertindak pendidik.Kata Kunci: Taksonomi Bloom, Revisi, Pendidikan Agama Islam
                        
                        
                        
                        
                            
                                Copyrights © 2021