Jurnal Pembelajaran Fisika
Vol 2, No 1 (2014): Jurnal Pembelajaran Fisika

PENGEMBANGAN LKS BERMUATAN NILAI KETUHANAN DAN KECINTAAN TERHADAP LINGKUNGAN DALAM PEMBELAJARAN SAINS

Fitriana Arisca (Unknown)
I Dewa Putu N (Unknown)
Undang Rosidin (Unknown)



Article Info

Publish Date
17 Mar 2014

Abstract

Education in Indonesia is not only prioritize on cognitive learning outcomes but also on students' character development based on curriculum 2013. The purpose of this research is to produce worksheets for learning media to the students of class VII of SMPN 3 Rebang Tangkas. The development method adapted from the method development of Sugiyono (2009) which includes ten stages of development. Before the trial, the students’ worksheet tested. Then the trials of product would be conducted in order to get the effective result. The result of this research is the students’ worksheet which consists of divinity value and love for the environment in the form of printed media.Pendidikan di Indonesia kini tidak hanya mengutamakan hasil belajar kognitif saja, berdasarkan kurikulum 2013 pengembangan karakter siswa juga diperhatikan. Tujuan penelitian ini adalah menghasilkan media pembelajaran LKS yang ditujukan kepada siswa kelas VII SMPN 3 Rebang Tangkas. Metode pengembangan diadaptasi dari metode pengembangan Sugiyono (2009) yang meliputi sepuluh tahapan pengembangan. Sebelum dilakukan uji coba, LKS diuji terlebih dahulu kelayakannya. Kemudian dilakukan uji coba produk diketahui bahwa yang dihasilkan efektif untuk digunakan. Penelitian ini menghasilkan produk berupa LKS pembelajaran sains yang bermuatan nilai ketuhanan dan kecintaan terhadap lingkungan dalam bentuk media cetak.Kata kunci: ketuhanan dan kecintaan terhadap lingkungan, lembar kerja siswa (LKS), pengembangan, perubahan fisika dan kimia.

Copyrights © 2014






Journal Info

Abbrev

JPF

Publisher

Subject

Education

Description

Jurnal Pembelajaran Fisika (p-ISSN: 2302-0105, e-ISSN: 2684-9828) is a media publication for researchers, lecturers, teachers, educational practitioners, and students, related to issues of physics teaching and learning innovation which include: 1. Assessment including formative, summative, ...