Jurnal Ilmu Pendidikan Indonesia
Vol 8, No 2 (2020)

MODUL PEMBELAJARAN BERBASIS SCIENCE, TECHNOLOGY, ENGINEERING AND MATHEMATICS (STEM) UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR DAN KETERAMPILAN PROSES PESERTA DIDIK PADA MATERI REDOKS DAN SEL ELEKTROLISIS

LHONY LAISNIMA (SMA Kristen YABT Manokwari, Papua Barat)
TIURLINA SIREGAR (Program Studi Magister Pendidikan IPA UNCEN)



Article Info

Publish Date
16 Jun 2020

Abstract

This research is a research and development that aims to find out, increase learning outcomes and process skills of students using the Chemistry module by using the module development method. The sample of the research class XII IPA YABT Christian High School. The results showed that: Increased student learning outcomes n-Gain an average of 0.53 with a moderate category. Improved students' process skills by using STEM-based modules on redox material and Electrolysis Cells in the skilled category (78%).

Copyrights © 2020






Journal Info

Abbrev

JIPI

Publisher

Subject

Biochemistry, Genetics & Molecular Biology Chemistry Education Mathematics Physics

Description

Jurnal Ilmu Pendidikan Indonesia (JIPI) adalah terbitan berkala ilmiah yang diterbitkan oleh Program magister Pendidikan IPA, Program Pascasrjana Universitas cendrawasih. JIPI terbit 3 kali dalam setahun pada bulan Februari, Juni dan Oktober. JIPI merupakan sarana publikasi bagi akademisi dan ...