The goal of this research was to find out which is more influential among the models of small-sided practice games and team games tournament against dribbling skills. This type of research is a comparative experiment. Population of 32 children and samples taken using total sampling technique. Data collection techniques using test dribble meander in playing football. Data analysis techniques using t-test. The results showed that no significant influence of the model of training small sided games the average number of team games toutnament 78.43 and the average number of 75.62 against dribbling ability. The conclusion from this study no difference between models of small-sided practice games and team games tournament against dribbling ability.Tujuan yang ingin dicapai dalam penelitian ini adalah untuk mengetahui manakah yang lebih berpengaruh antara model latihan small sided games dan team game tournament terhadap keterampilan menggiring bola. Jenis penelitian yang digunakan adalah eksperimen komparatif. Populasi berjumlah 32 anak dan sampel yang diambil menggunakan teknik total sampling. Teknik pengumpulan data menggunakan tes menggiring bola berliku-liku dalam bermain sepak bola. teknik analisis data menggunakan uji-t. Hasil penelitian menunjukkan: bahwa ada pengaruh yang signifikan dari model latihan small sided games jumlah rata-ratanya 78,43 dan team game toutnament jumlah rata-ratanya 75,62 terhadap kemampuan menggiring bola. Kesimpulan dari penelitian ini adalah tidak ada perbedaan antara model latihan small sided games dan team game tournament terhadap kemampuan menggiring bola.Kata kunci: menggiring bola, small sided games, team game tournament.
Copyrights © 2015