J-Simbol: Jurnal Magister Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia
Vol 10, No 2 Sep (2022): J-Simbol: Jurnal Magister Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia

LITERATUR RIVIEW: PENERAPAN AUGMENTED REALITY PADA PEMBELAJARAN TEKS BERITA BAHASA INDONESIA

Nur Dewi Safitri (SD Negeri 1 Pringsewu, Lampung Indonesia)
Sri Suwarni (SMK Islam Roudlotul Falah, Lampung, Indonesia)



Article Info

Publish Date
24 Aug 2022

Abstract

Currently the use of technology has developed a lot, for example learning media in various educational institutions. Augmented reality is a concept consisting of forms that have been developed and implemented in the scope of learning. Thus, the use and use of augmented reality as a medium in learning media can provide a new innovation for the development of learning media. Augmented reality users are not only using real objects, but also using virtual objects as information delivery. This writing aims to utilize augmented reality in learning, especially in Indonesian language news text material which is based on research literature studies in the field studied. Saat ini penggunaan teknologi sudah banyak berkembang, misalnya media pembelajaran di berbagai lembaga pendidikan. Augmented reality adalah suatu konsep yang terdiri atas bentuk yang telah dikembangkan serta dilaksanakan pada ruang lingkup pembelajaran. Sehingga, penggunaan dan juga penggunaan augmented reality sebagai salah satu wadah dalam media pembelajaran dapat memberikan sebuah inovasi baru terhadap pengembangan media pembelajaran. Pemanfaat augmented reality juga bukan hanya menggunakan objek asli, melainkan menggunakan objek dalam bentuk maya sebagai penyampaian informasi. Penulisan ini bertujuan sebagai pemanfaatan augmented reality pada pembelajaran khususnya pada materi teks berita bahasa Indonesia yang berdasar pada kajian literatur penelitian pada bidang yang dikaji.Keywords: Augmented reality, Learning. Language Indonesia.DOI Artikel: https://doi.org/10.23960/J-Simbol/v10i2.2022.05

Copyrights © 2022






Journal Info

Abbrev

BINDO

Publisher

Subject

Education Languange, Linguistic, Communication & Media Social Sciences

Description

J-Simbol: Jurnal Magister Pendidikan Bahasa dan Sastra Indonesia is a biannual journal (April and September) published by the Master of Indonesian Language and Literature Education study program, Faculty of Teacher Training and Education, University of Lampung. It addresses a wide range of different ...