The most pressing problem of the various problems described is the poor ability of the madrasa managers of the Muhammad Daud Islamic Boarding School, Pampangan Village, Gedong Tataan District, Pesawaran Regency, so that they do not have their own strategic plan for the madrasa. Hence, the specific goal to be achieved by this empowerment is to improve the ability to create strategic madrasa plans and strategic madrasa plans according to the resources and characteristics of the madrasas. The objectives of this activity are: (1) To improve the knowledge of madrasa managers in creating strategic madrasa plans. (2) Improving the skills of madrasa managers in preparing strategic madrasa plans in accordance with the resources and characteristics of the madrasas. The conclusion is that this workshop has achieved its aims and objectives, which is to provide teachers with knowledge and skills related to creating a strategic madrasa plan in accordance with the madrasa's resources and characteristics. Permasalahan yang sangat mendesak dari berbagai masalah yang telah dijabarkan adalah rendahnya kemampuan pengelola madrasah di Pondok Pesantren Muhammad Daud Desa Pampangan Kecamatan Gedong Tataan Kabupaten Pesawaran, sehingga mereka tidak memiliki rencana Setrategi madrasah sendiri. Oleh sebab itu target khusus yang akan dicapai dari pemberdayaan ini adalah meningkatkan kemampuan penyusunan rencana strategi madrasah dan menyusun rencana strategi madrasah sesuai dengan sumber daya dan karakteristik madrasah. Tujuan kegiatan ini adalah (1) Meningkatkan pengetahua pengelola madrasah dalam menyusun rencana Setrategi madrasah. (2) Meningkatkan keterampilan pengelola madrasah dalam menyusun rencana Setrategi madrasah sesuai dengan sumber daya dan karakteristik madrasah. Kesimpulan yang diperoleh yaitu workshop ini telah mencapai tujuan dan sasaran yaitu dapat memberi pengetahuan dan keterampilan kepada para guru tentang penyusunan rencana strategi madrasah sesuai dengan sumber daya dan karakteristik madrasah.
                        
                        
                        
                        
                            
                                Copyrights © 2022