Jurnal Pembelajaran, Bimbingan, dan Pengelolaan Pendidikan
Vol. 3 No. 5 (2023)

Hubungan Intensitas Publikasi dan Citra Lembaga Pendidikan dengan Animo Siswa yang Memilih Sekolah di SMK Negeri Kabupaten Malang

Alfin Nur Indah Sari (Universitas Negeri Malang)
Ali Imron (Universitas Negeri Malang)
Imron Arifin (Universitas Negeri Malang)



Article Info

Publish Date
11 Apr 2023

Abstract

Abstract: The study aims to know (1) a picture of publication intensity, (2) an image of an educational institution's image, (3) an overview of the students' interest in choosing a school at SMK Negeri Malang, (4) the relationship between publication intensity and student's interest, (5) an image relationship educational institutions with student interest, (6) the relationship between publication intensity and the image of educational institutions with student interest. This research uses a quantitative approach with a descriptive-correlational research model. The research instrument used in this study was a questionnaire. The subjects who became the population in this study were students of class X State Vocational School. The results showed that the intensity of publications, the image of educational institutions and student interest were in the medium category. There is a relationship between the intensity of publications and the image of educational institutions with the interest of students who choose schools. Abstrak: Penelitian bertujuan untuk mengetahui (1) gambaran intensitas publikasi, (2) gambaran citra lembaga pendidikan, (3) gambaran animo siswa yang memilih sekolah di SMK Negeri Kabupaten Malang, (4) hubungan antara intensitas publikasi dengan animo siswa, (5) hubungan citra lembaga pendidikan dengan animo siswa, (6) hubungan intensitas publikasi dan citra lembaga pendidikan dengan animo siswa. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dengan model penelitian deskriptif-korelasional. Instrumen penelitian yang dipergunakan dalam penelitian ini berupa angket. Subjek yang menjadi populasi dalam penelitian ini adalah siswa SMK Negeri kelas X. Hasil penelitian menunjukkan bahwa intensitas publikasi, citra lembaga pendidikan dan animo siswa berada pada kategori sedang. Terdapat hubungan antara intensitas publikasi dan citra lembaga pendidikan dengan animo siswa yang memilih sekolah.

Copyrights © 2023






Journal Info

Abbrev

fip

Publisher

Subject

Education

Description

Jurnal Pembelajaran, Bimbingan, dan Pengelolaan Pendidikan menerbitkan naskah terkait pendidikan mencakup pembelajaran anak usia dini, sekolah dasar, bimbingan dan konseling, teknologi pendidikan, manajemen, pendidikan luar sekolah, serta pendidikan anak berkebutuhan ...