Abstract: This study aims to develop ludo game, is a learning media on the science content of fourth grade students. This study uses the ADDIE development model which consists of five stages, namely analysis, design, development, implementation, and evaluation. The results of media validation is in the "good" category with a score of 37 (33.96 X≤ 41.88), while the result of material expert validation is in the "very good" category with a score of 46 (X 41.88). While the result of small-scale trials obtained a score in the "good" category with a score of 39.75 (33.96 X≤ 41.88), and the result of large-scale trials obtained a score in the "very good" category with a score of 45.2. Based on these data, the developed media is feasible to use.Keywords: Media, Ludo Game, Science Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mengembangkan media pembelajaran permainan ludo pada muatan IPA untuk siswa kelas IV. Penelitian ini menggunakan model pengembangan ADDIE yang terdiri dari lima tahap, yaitu analisis, desain, pengembangan, implementasi, dan evaluasi. Hasil validasi media mendapatkan hasil dalam kategori “baik” dengan skor 37 (33,96 X≤ 41,88), sedangkan hasil validasi ahli materi mendapat hasil dalam kategori “samgat baik” dengan skor 46 (X 41,88). Sedangkan hasil uji coba skala kecil memperoleh skor dengan kategori “baik” dengan skor 39,75 (33,96 X≤ 41,88) dan hasil uji coba skala besar memperoleh skor dengan kategori “sangat baik” dengan skor 45,2 (X 41,88). Berdasarkan data tersebut, media yang dikembangkan dapat dikatakan layak untuk digunakan. Kata Kunci: Media, Permainan Lduo, IPA
                        
                        
                        
                        
                            
                                Copyrights © 2023