ABSTRACT This research is based on the existence of a problem or problem in the reading skills of class 4A students at SDN Panancangan 02. Therefore the researcher formulates a solution from this study which refers to the purpose of this study, namely the application of the SAS method to improve reading skills in class 4A. The method in this study uses descriptive qualitative with a qualitative approach and data collection techniques through interviews, observations and tests. The results of this study can be shown that using the SAS method can make the reading skills of students in class 4A at SDN Panancangan 2 from sufficient to good. This was obtained from the results and observations of the pre-cycle phase, cycle 1 and cycle 2. ABTRAK Penelitian ini didasari oleh adanya suatu permasalahan atau problematika didalam keterampilan membaca peserta didik kelas 4A di SDN Panancangan 02 ini. Oleh karena itu peneliti merumuskan suatu solusi dari penelitian ini yang mengacu kepada tujuan dari penelitian ini yaiu Penerapan Metode SAS untuk meningkatkan keterampilan membaca dikelas 4A. Adapun metode dalam penelitian ini menggunakan Deskriptif Kualitatif dengan pendekatan kualtatif serta teknik pengumpulan datanya melalui Wawancara, Observasi dan Tes. Hasil penelitian ini dapat dtunjukan bahwa dengan penggunaan Metode SAS ini dapat membuat keterampilan membaca Peserta didik kelas 4A SDN Panancangan 2 dari cukup menjadi baik. Hal ini didapatkan dari hasil dan pengamatan fase prasiklus, siklus 1 dan siklus 2.
Copyrights © 2023