E-commerce development in Indonesia has increased significantly with percentage of 78% where e-commerce transaction reached 435 trillion on November 2022. This condition encourages competition of each e-commerce is getting tougher. Purpose of this research was to analyze the impact of price, online review and rating to purchase decision on Tokopedia e-commerce. The population in this research are customers who have made purchases on Tokopedia e-commerce. The sampling technique used accidental sampling with the number of samples as much as 150 respondents. Data analysis used multiple regression analysis. The results show that price has positive significantly effect on purchase decision while online review and rating have no significant effect on purchase decision. Perkembangan e-commerce di Indonesia mengalami peningkatan yang signifikan dengan persentase mencapai 78% dimana nilai transaksi e-commerce mencapai 435 triliun pada November 2022. Kondisi ini mendorong tingkat persaingan antar e-commerce semakin tajam. Tujuan dari penelitian adalah untuk menganalisa pengaruh harga, ulasan online dan rating terhadap keputusan pembelian pada e-commerce Tokopedia. Populasi penelitian adalah konsumen yang telah melaksanakan pembelian pada e-commerce Tokopedia. Teknik pengambilan sampel menggunakan accidental sampling dengan jumlah sampel sebanyak 150 responden. Teknik analisa data menggunakan analisa regresi berganda. Hasil penelitian menunjukkan bahwa Harga berpengaruh signifikan positif terhadap keputusan pembelian sedangkan ulasan online dan rating berpengaruh negatif dan tidak signifikan terhadap keputusan pembelian.
Copyrights © 2023