Kesatria : Jurnal Penerapan Sistem Informasi (Komputer dan Manajemen)
Vol 2, No 1 (2021): Edisi Januari

Analisis Penerapan Algoritma C4.5 Dalam Mengukur Tingkat Kepuasan Pelanggan Indihome Pada Kota Pematangsiantar

Yovan Bastian (STIKOM Tunas Bangsa, Pematangsiantar, Sumatera Utara, Indonesia)
Heru Satria Tambunan (STIKOM Tunas Bangsa, Pematangsiantar, Sumatera Utara, Indonesia)
Widodo Saputra (AMIK Tunas Bangsa, Pematangsiantar, Sumatera Utara, Indonesia)



Article Info

Publish Date
01 Jan 2021

Abstract

The purpose of this study was to study the level of customer satisfaction with Indihome services in Pematangsiantar City by using the C4.5 Algorithm. The source of the data used in the study is to conduct observations and interviews by distributing questionnaires to Indihome customers in Pematangsiantar City. The results of this study are expected to be able to determine Indihome customer satisfaction so that service levels are in accordance with the provisions of the indicator.

Copyrights © 2021






Journal Info

Abbrev

kesatria

Publisher

Subject

Computer Science & IT Control & Systems Engineering

Description

KESATRIA: Jurnal Penerapan Sistem Informasi (Komputer & Manajemen) adalah sebuah jurnal peer-review secara online yang diterbitkan bertujuan sebagai sebuah forum penerbitan tingkat nasional di Indonesia bagi para peneliti, profesional, Mahasiswa dan praktisi dari industri dalam bidang Ilmu ...