Jurnal Ilmiah Mahasiswa FKIP Prodi Matematika
Vol 1, No 1 (2015): Jurnal Ilmiah Mahasiswa FKIP Prodi Matematika

PENGARUH MODEL PEMBELAJARAN KOOPERATIF TIPE GROUP INVESTIGATION (GI) TERHADAP HASIL BELAJAR MATEMATIKA SISWA KELAS VIII SMP NEGERI 4 RAMBAH

-, Een ( Program Studi Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Pasir Pengaraian)
-, Hardianto ( Program Studi Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Pasir Pengaraian)
Afri, Lusi Eka ( Program Studi Pendidikan Matematika, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Pasir Pengaraian)



Article Info

Publish Date
18 Mar 2015

Abstract

This study examines the effect of cooperative learning model Group Investigation (GI) on the results of students mathematicslearning. The population in this study class VIII SMP Negeri 4 Rambah. The sampling technique is done by sampling of saturated.Samples VIII1class as the experimental class and the class as a class VIII2 control. With the test of normality and homogeneity testsshowed the two samples are normally distributed and homogeneous. Analysis of the data using the t test with α = 0.05 indicatestcoun=1,946 and ttable= 1.701, tcount> ttable so that H0 is rejected. So it is concluded that there are significant Group Investigation (GI)cooperative learning model for students mathematics learning outcomes

Copyrights © 2015






Journal Info

Abbrev

mtkfkip

Publisher

Subject

Education Mathematics

Description

Jurnal Mahasiswa Prodi Matematika ini karya ilmiah ini diterbitkan dengan maksud untuk mengumpulkan karya ilmiah dari hasil penelitian dan/atau yang setara dengan hasil penelitian dalam bidang kependidikan dan mempublikasikan karya ilmiah ...