This study uses a qualitative approach with the type of library research, which is carried out with library research in the form of notes or works, namely the animated film Nussa and Rara which is carried out by collecting data in a documentation manner with data analysts using content analysis which systematically examines information. which is obtained from the documentation in the form of an animated film sourced from youtube. This study aims to determine the moral values contained in the animated film Nussa and Rara which are in accordance with the Standards for the Level of Achievement of Child Development aged 4-5 years (STPPA) 2013 curriculum. that in the animated film Nussa and Rara there are moral values that are in accordance with the Standards for the Level of Achievement in the development of children aged 4-5 years and the animated film Nussa and Rara can be used as a medium for instilling early childhood morals in accordance with STPPA PAUD 2013 curriculum. ABSTRAK Penelitian ini mengunakan pendektan kualitatif dengan jenis penelitian kepustakaan (liberary research), yang mana dilakuakn dengan penelitian keputakaan berupa catatan atau hasil karya, yaitu film animasi Nussa dan Rara yang dilakukan dengan pengumpulan data secara dokumentasi dengan analis data mengunakan analisi isi yang menelaah secara sistematis informasi yang didapat dari domunemtasi berbentuk film animasi yang bersumber dari youtube Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui nilai – nilai moral yang terdapat dalam film animasi Nussa dan Rara yang sesuai dengan Standat Tingkat Pencapaina Perkembangan Anak usia 4- 5 tahun (STPPA) kurikulum 2013.Hasil penelitian menunjukan bahwasanya dalam film animasi Nussa dan Rara terdapat nilai – nilai moral yang sesuai dengan Setandat Tingkat Pencapaina Perkembangan anak usia 4-5 tahun dan film animasi Nussa dan Rara dapat dijadikan media untuk menanamkan moral anak usia dini yang sesuai dengan STPPA PAUD kurikulum 2013.
Copyrights © 2022