Abstract This study aims to determine the Effect of Profitability, Leverage and Firm Ln (Total Asset) on Firm Value (Empirical Study on Manufacturing Companies in the Consumer Goods Industry Sector Listed on the Indonesia Stock Exchange 2016-2020). This research is a type of quantitative research with hypothesis testing. The data used in this study is in the form of annual reports of Manufacturing Companies in the Consumer Goods Industry Sector listed on the Stock Exchange for the 2016-2020 period. The number of observations in this study was 35 consisting of 10 companies. The sampling technique used was purposive sampling with several criteria that the researchers determined. The analytical technique used in this research is multiple linear regression analysis with the help of software for the operating system called SPSS (Statistical Program for Social Science) version 18.00. The results of this study prove that profitability has a significant effect on firm value; Leverage has a significant effect on firm value; and Firm Ln (Total Asset) has a significant effect on firm value. Abstrak Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui Pengaruh Profitabilitas, Leverage Dan Ukuran Perusahaan Terhadap Nilai Perusahaan (Studi Empiris Pada Perusahaan Manufaktur Sektor Industri Barang Konsumsi Yang Terdaftar Di Bursa Efek Indonesia Tahun 2016-2020)Penelitian ini termasuk jenis penelitian kuantitatif dengan pengujian hipotesis. Data yang digunakan dalam penelitian ini berupa laporan tahunan Perusahaan Manufaktur Sektor Industri Barang Konsumsi yang terdaftar di bei periode 2016-2020. Jumlah observations dalam penelitian ini sebanyak 35 yang terdiri dari 10 perusahaan. Teknik penentuan sampel yang digunakan ialah purposive sampling dengan beberapa kriteria yang peneliti tentukan. Teknik analisis yang digunakan dalam penelitian ini yaitu teknik analisis regresi linear berganda dengan bantuan software untuk sistem operasi yang bernama SPSS (Statistical Program for Sosial Sience) versi 18.00. Hasil penelitian ini membuktikan bahwa Profitabilitas berpengaruh signifikan terhadap nilai perusahaan; Leverage berpengaruh signifikan terhadap nilai perusahaan; Ukuran perusahaan berpengaruh signifikan terhadap nilai perusahaan.
Copyrights © 2022