Abstract This study aims to analyze and examine the influence of Financial Literacy, Locus of Control, and Lifestyle on Consumptive Behavior in the millennial generation. The approach used in this research is quantitative research. The population in this study is the millennial generation who are also students at the Muhammadiyah University of Sidoarjo. The millennial generation is a group of people aged between 19-30 years. Samples were taken using purposive sampling, and 96 people were sampled. Data using the Validity and Reliability Test, multiple linear regression, normality test, multicollinearity test, heteroscedasticity test, t test, f test, and coefficient of determination using SPSS software. The results of this study indicate that financial literacy (X1) has a positive and significant effect on wasteful behavior in the millennial generation, locus of control (X2) has a positive and significant effect on wasteful behavior in the millennial generation, lifestyle (X3) has a positive and significant effect on wasteful behavior in the millennial generation. millennial generation. Abstrak Penelitian ini bertujuan untuk menganalisa dan menguji Pengaruh Finansial Literacy, Locus of Control, Lifestyle terhadap Perilaku Konsumtif pada generasi milenial. Pendekatan yang digunakan dalam penelitian ini adalah penelitian kuantitatif. Populasi dalam penelitian ini ialah generasi milenial yang sekaligus sebagai mahasiswa di Universitas Muhammadiyah Sidoarjo. Generasi milenial merupakan sekelompok orang yang berumur diantara 19-30 tahun. Sample diambil menggunakan Purpossive Sampling dan sebanyak 96 orang yang menjadi sampel pada penelitian. Data menggunakan Uji Validtas dan Reliabilitas, regresi linear berganda, uji normalitas, uji multikolinearitas, uji heterokedasitas, uji t, uji f dan koefisien determinasi dengan menggunakan software SPSS. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa finansial literacy (X1) berpengaruh positif dan signifikan terhadap perilaku konsumtif pada generasi milenial, locus of control (X2) berpengaruh positif dan signifikan terhadap perilaku konsumtif pada generasi milenial, lifestyle (X3) berpengaruh positif dan signifikan terhadap perilaku konsumtif pada generasi milenial.
                        
                        
                        
                        
                            
                                Copyrights © 2023