This study entitled ‘a comparative study using Physics Education Technology (PhET) interactive simulation and microsoft powerpoint in increasing students learning outcomes a study at SMAN 4 Banda Aceh. The study aims to find out witch of those media is better to enhase students’ score.This quantitative study uses experimental research as the research design. The population is 170 students of XI_IA1,XI-IA2,XI-IA3,XI-IA4,XI-IA5. With students of XI-IA1 and XI-IA2 consisting 34 students of each class as this research sample. The sample is decided based on purposive sampling technique. Data collection intrument used is test ; pre-test and post-test.Whereby then the data were analysed by T-test. Findings suggest that students of experiment class show higher learning outcomes than those of control class with the former gain 85,79 and the later get 65,63 as mean score.Hence, the result of student leraning that thaught by using Physic Education Technology (PhEt) Interactive Simulation is better than the student result learning that is taught by using microsoft powerpoint.Keyword: Microsoft Powerpoint, Physics Education Technology (PhET) Interactive Simulation. Penelitan yang berjudul Perbandingan Hasil Belajar dengan Menggunakan Physics Education Technology (PhET) Interactive Simulation dan Microsoft Powerpoint di SMAN 4 Banda Aceh bertujuan untuk mengetahui manakah media yang lebih baik antara microsoft powerpoint dan Physics Education Technology (PhET) Interactive Simulation .Jenis penelitian yang digunakan adalah penelitian eksperimen. Populasi penelitian dalam penelitian ini adalah siswa kelas XI-IA1, XI-IA2, XI-IA3, XI-IA4, XI-IA5, yang berjumlah 170 siswa, yang menjadi sampel adalah XI-IA1 yang berjumlah 34 siswa dan kelas XI-IA2 yang berjumlah 34 siswa, pengambilan sampel dilakukan secara purposive sampling. Pengumpulan data dilakukan dengan cara tes tulis, yaitu tes pre-test dan post-test. Pengolahan data untuk pre-test dan post-test dilakukan menggunakan uji-t. Hasil analisis data menunjukkan kelas yang diajarkan dengan menggunakan media Physics Education Technology (PhET) Interactive Simulation menunjukkan nilai rata-rata adalah 85,79 dan hasil analisis data menunjukkan kelas yang diajarkan dengan menggunakan media microsoft powerpoint menunjukkan nilai rata-rata adalah 65,63. Dengan demikian hasil belajar siswa yang diajarkan dengan menggunakan Physics Education Technology (PhET) Interactive Simulation lebih baik dibandingkan hasil belajar siswa yang diajarkan dengan menggunakan microsoft powerpoint.Kata kunci :Microsoft powerpoint, Physics Education Technology (PhET) Interactive Simulation.
Copyrights © 2016