Business and Investment Review
Vol. 3 No. 2 (2025)

Strategi Pelayanan Berbasis Digital pada Aplikasi Kesehatan (Halodoc)

Sabina, Nafiza Kayla (Unknown)
Tanjung, Syafira Mawada (Unknown)
NurSyifa , Putri (Unknown)
Saleh, Mohamad Zein (Unknown)



Article Info

Publish Date
26 Nov 2024

Abstract

Halodoc is a telehealth application in Indonesia that can be used by anyone. Being technology-based, the convenience of this application is increasingly felt with features that make it easier for users to consult health directly without meeting them. Telehealth is used by Halodoc as a popular virtual health service application today. Based on this, this researcher used a qualitative approach method by collecting information from pre-existing sources and data. Previous sources and data that have been collected are of course used to support this article which relates to digital services used in the Halodoc health application. Abstrak Halodoc menjadi aplikasi telehealth di Indonesia yang dapat digunakan oleh siapa saja. Dengan berbasis teknologi, kemudahan aplikasi ini semakin terasa dengan adanya fitur-fitur yang memudahkan pengguna untuk berkonsultasi kesehatan secara langsung tanpa bertemu. Telehealth dimanfaatkan Halodoc sebagai aplikasi layanan kesehatan virtual populer saat ini. Berdasarkan hal tersebut, peneliti ini menggunakan metode pendekatan kualitatif dengan melakukan pengumpulan informasi terhadap sumber dan data yang sudah ada sebelumnya. Sumber dan data sebelumnya yang sudah terkumpul tentu dipergunakan untuk mendukung tulisan ini yang berkaitan dengan pelayanan digital yang digunakan pada aplikasi kesehatan Halodoc. Kata Kunci: Halodoc, Telehealth, Pelayanan Digital

Copyrights © 2025






Journal Info

Abbrev

birev

Publisher

Subject

Decision Sciences, Operations Research & Management Economics, Econometrics & Finance Social Sciences

Description

BIREV: Business and Investment Review covers all aspects of management, business and investment. Journal Scope: Strategic management, Human resource and performance management, Business environment, Marketing strategic, cost-volume-profit analysis, Cost analysis for pricing and cost management, ...