The objective of this research is to determine how the traditional thamksgiving video in the kuda lumping performance is utilized to instill social cultural values in fourth-grade students during IPAS (Integrated Science and Social Studies) lessons at SD Negeri 1 Makarti Jaya. The method employed in this rasearch is qualitative, with data collection techniques involving tests and interviews. The results from the test data and interview data indicate that the application of the traditional thanksgiving video in IPAS lessons for fourth-grade students is categorized as good, with an average score of 80. ABSTRAKTujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui adanya bagaimanakah pemanfaatan video syukuran adat pada permainan kuda lumping untuk menanamkan nilai budaya sosial kelas IV pembelajaran IPAS di SD Negeri 1 Makarti Jaya .Metode yang digunakan adalah penelitian kualitatif dengan teknik pengumpulan data yang digunakan dalam penelitian ini menggunakan tenik tes dan wawancara. Hasil penelitian data tes dan data wawancara membuktikan bahwa penerapan video syukuran adat dalam pembelajaran IPAS pada siswa kelas IV dikategorikan baik dengan rata-rata 80.
Copyrights © 2024